Servicedesk

Ervaar moeiteloze IT-ondersteuning met PSS Servicedesk: directe hulp bij technische problemen en vragen. Wij staan klaar om snel en efficiënt elk issue op te lossen, zodat jullie werk ongestoord verder kan. Van netwerkproblemen tot software-ondersteuning en overige ICT problemen.

Servicedesk

Onze servicedesk staat voor u klaar om te helpen met aanvragen, technische vragen of storingen. Ons doel is om snel en efficiënt te ondersteunen zodat u zo snel mogelijk weer aan het werk kan.

De servicedesk is er grofweg voor twee hoofdthema’s namelijk het indienen van aanvragen en het melden van storingen. Voor vragen of support van al onze diensten kunt u bij onze servicedesk te recht. Op basis van de gemaakte afspraken gaan wij u helpen en is het duidelijk hoe snel wij een aanvraag verwerken of storing verhelpen. In het algemeen geldt dat wij u zo snel als mogelijk helpen.

Voorbeelden waarmee onze servicedesk u kan helpen

Technische Ondersteuning: Heeft u problemen met uw computer, laptop, printer, software of andere technische apparaten? Wij zijn er om u te helpen.

Netwerkproblemen: Als u problemen heeft met uw internetverbinding, VPN, of toegang tot gedeelde bestanden, staan wij tot uw dienst.

Software-ondersteuning: We helpen u graag met vragen over software-installatie, licenties en het oplossen van softwarefouten.

Accountbeheer: Problemen met uw inloggegevens of toegang tot bedrijfssystemen? Neem contact met ons op en wij helpen u weer aan de slag.

E-mailondersteuning: Heeft u problemen met uw e-mailaccount of wilt u hulp bij het instellen van e-mail op uw apparaten? Wij kunnen u assisteren.

Onze servicedesk kan onderdeel zijn van een contract dat u met PSS aan gaat of heeft. We bieden deze dienst aan in verschillende varianten, in abonnementsvorm met een vast aantal uur per maand (retainer) of op basis van nacalculatie. Het voordeel van een abonnement is dat u gegarandeerd gebruik kan maken van deze uren.

Uw medewerkers kunnen eenvoudig contact opnemen met de servicedesk. Dat kan per mail, telefonisch of via ons self service portaal. Dit portaal kunnen wij eenvoudig koppelen aan uw omgeving zodat het zo min mogelijk tijd kost voor uw medewerkers om contact op te nemen.

Veel problemen kunnen op afstand worden opgelost, wij maken gebruik van TeamViewer op of afstand samen met u een storing te verhelpen.

ServicedeskAfb1
Bron:
ServicedeskQuote1
"Onze servicedesk is niet alleen de eerste lijn van ondersteuning, maar ook de poort naar probleemoplossing en klanttevredenheid."
Bron:
ServicedeskQuote2
"Bij onze servicedesk geloven we in snelle oplossingen en tevreden klanten. Laat ons uw vertrouwde ICT-partner zijn."
Bron:
ServicedeskAfb2
Bron:
ServicedeskQuote3
"Het gebruik van de servicedesk van PSS betekent dat ik niet genoodzaakt ben om te allen tijde iemand binnen mijn eigen bedrijf beschikbaar te hebben."
Bron:
ServicedeskAfb3
Bron:
ServicedeskQuote4
"De servicedesk van PSS is ook flexibel beschikbaar zonder verplichte afname."
Bron:

Wat zijn de voordelen van het gebruik kunnen maken van de servicedesk van PSS

Service: De servicedesk fungeert als de eerste aanspreekpunt voor medewerkers, of gebruikers die technische ondersteuning nodig hebben. Het biedt een centrale locatie waar mensen terechtkunnen met hun vragen, problemen of verzoeken.

Efficiëntie: Medewerkers besteden geen onnodige tijd of stellen hun vragen aan collega’s waardoor de algehele productiviteit daalt. Het stroomlijnt de communicatie tussen eindgebruikers en IT-personeel, waardoor problemen sneller kunnen worden opgelost en verzoeken effectiever kunnen worden afgehandeld.

Probleemoplossing: De servicedesk is getraind en uitgerust om technische problemen op te lossen. Dit omvat zowel hardware- als softwareproblemen. Wij volgend diverse trainingen en cursussen over onze producten en diensten en hebben toegang tot kennisdatabases om zo snel oplossingen te kunnen bieden.

Preventie en Onderhoud: De servicedesk kan proactief bijdragen aan het voorkomen van problemen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door gebruikers te voorzien van instructies voor probleemoplossing, software-updates uit te voeren of hardware onderhoud te plannen.

Rapportage en Analyse: Een servicedesk kan waardevolle inzichten genereren door het bijhouden van incidenten en verzoeken. Deze gegevens kunnen worden geanalyseerd om trends te identificeren, zwakke punten in de IT-infrastructuur aan te pakken en de algemene efficiëntie te verbeteren.

Service Level Agreements (SLA's): Een servicedesk helpt bij het handhaven van SLA's die zijn overeengekomen met klanten of interne gebruikers. Dit betekent dat verzoeken en problemen binnen de afgesproken tijd worden afgehandeld.

Gebruikerstevredenheid: Door een snelle en effectieve ondersteuning te bieden, draagt de servicedesk bij aan een positieve gebruikerservaring. Tevreden gebruikers zijn productiever en minder geneigd om problemen met IT te omzeilen, wat kan leiden tot grotere problemen.

Veiligheid: De servicedesk speelt een rol bij het beheren van beveiligingsincidenten en het beschermen van de organisatie tegen cyberdreigingen. Ze kunnen snel reageren op verdachte activiteiten en helpen bij het implementeren van beveiligingsmaatregelen.

Continuïteit: In geval van storingen, rampen of noodsituaties kan de servicedesk een cruciale rol spelen bij het herstellen van de IT-diensten en het minimaliseren van de impact op de bedrijfsvoering.

Ons servicedesk team bestaat uit mensen die graag andere mensen helpen. Ze begrijpen dat een niet werkende computer of laptop heel vervelend kan zijn en zullen er alles aan doen om problemen zo snel mogelijk op te lossen. Wilt u gebruik maken van onze servicedesk, stuur ons een e-mail of vul dit formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact me u op.

Veelgestelde vragen over deze dienst.

Moet ik een contract hebben met PSS om gebruik te kunnen maken van de servicedesk?

Een contract met uren verplichting is niet nodig. Het is wel gebruikelijk om een service level agreement (SLA) af te sluiten waarin staat wat u kunt verwachten van de servicedesk van PSS en hoe snel u geholpen wordt. En het voordeel van een contract met uren verplichting is dat die uren ook echt voor u beschikbaar zijn.

Hoe kan ik de servicedesk bereiken?

Telefonisch, bel ons direct op 088 546 6099 voor onmiddellijke hulp.

Per e-mail, stuur uw vragen en verzoeken naar servicedesk@pss.nl en wij zullen zo snel mogelijk reageren. En via ons self service portaal, hiervoor heeft een login nodig.

Hoe snel is mijn probleem opgelost?

De meldingen die wij ontvangen worden gecategoriseerd, we maken hierin onderscheid of een heel bedrijf, afdeling of persoon niet kan werken. En daar maken we per klant afspraken over de oplostijd. Daarnaast hebben we nog calamiteiten waarbij we direct aan de slag gaan, voor calamiteiten zijn we 24/7 beschikbaar.

Kunnen jullie zomaar van afstand op mijn computer meekijken?

Nee. Wij maken gebruik van TeamViewer, om op uw computer mee te kijken ziet een pop-up scherm met daarop de melding dat een van de medewerkers van PSS met u mee wil kijken. Dit doen we terwijl wij met u telefonisch in gesprek zijn.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Neem dan contact op.